10 sajnálatos hiba, amit a legtöbb turista elkövet az utazása során

Aki szeret utazgatni, kirándulni azoknak bizonyára vannak már jól bevált trükkök amik segítik egy utazáson. Ki szeret valahol órákig sorban állni? Vagy épp ha elutazol megnézni a nevezetességeket akkor nem biztos, hogy a szegénynegyedet szeretnéd látni. Még ha ez is hozzátartozik a adott helyhez. Ha fizetünk valamiért és jól szeretnénk tölteni az időnket, nem árt tudnunk egy két alapvető dolgot, hogy ne érjen minket meglepetés.

1. A szálláson ne spóroljunk.

Azért mert találtunk a külvárosban egy olcsóbb szállást az nem jelenti azt, hogy jól jártunk. A környezet sem egy turista hívogató látvány. Amennyit spórolunk, annyit ki is fizetünk az útiköltségre. Mert akkor azzal is számolnunk kell, hogy szükségünk lesz egy járműre amivel eljutunk minden nap a belvárosba. Ha belvárosi szállodát választunk minden ott lesz a közelünkbe. Nem kell utazgatni a célig. A belvárosi tartózkodás másik meghatározó előnye, hogy a nap folyamán bármikor visszatérhetünk a szállodába pihenni.

2. Fizetni azért, amit ingyen is megkaphatunk.

Sokan választanak különböző túrákat. Ez a lehető legrosszabb megoldás. Bezárnak egy buszba és csak azt mutatják amit ők akarnak. Akkor és ott állnak meg ahol az útvonaltervük engedi. Ez helyet választhatunk különböző mobil alkalmazásokat, amelyek segítenek felfedezni az adott helyet. Vannak ahol a helyiek írnak olyan helyekről amit amúgy nem is tudnánk. Érdemesebb a saját kezünkbe venni az irányítást.

3. Vásárlói visszajelzés.

Egy éteremnek mindig vannak őszinte vendégei. Amit nem ismerünk annak inkább járjunk utána.Ma már az internet világában élve, léteznek olyan oldalak ahol a vendégek megírják a tapasztalataikat. Erre nem árt odafigyelni. Nagy kudarctól menthet meg minket.

4. Sok felesleges holmi.

Mikor csomagolunk általában sok fölösleges holmit pakolunk be.Ahogy otthon sem hordunk mindennap új ruhát  valószínűleg a nyaraláson sem. Abban, hogy várost nézünk nem koszoljuk össze magunk. Akkor miért is nem jó két napig ugyan az a nadrág. Sokkal kényelmeseb és könnyebb lesz az utazás ha nem a csomagokra kell koncentrálni.

5. Készpénz helyett kártya.

Ne vigyünk magunkkal túl sok pénzt. Ahhoz, hogy kellő anyagi biztonságban érezzük magunkat, inkább egy bankkártyával gondoskodjunk. A túl sok készpénz bárkinek szemet szúrhat, és ne leszünk biztonságban. Egy külföldi utazásnál a legjobb ha bankunkat is tájékoztatjuk. Probléma esetén a tiltás így egyszerűbben megoldható.

6.Helyiekkel való kommunikáció.

Ha külföldre utazunk, ne féljünk a helyiekkel kapcsolatba lépni. Gondoljunk csak bele, mikor lesz rá legközelebb esélyünk, hogy a helyiek szokásait megismerjük és helyi barátokat szerezzünk…

7. Ne a rohanásról szóljon…

Egy nyaralás szóljon a pihenésről. Ne rohanjuk azért, hogy mindent lássunk. Üljünk le és kicsit élvezzük azt ami körülöttünk van

8. Mindenki szezonban utazik.

Ha nevezetességeket szeretnél látni, akkor ne a főszezonba menj. Ha valóban érdekelnek a látványosságok akkor olyan időben utazz amikor mások nem. Pihenni főszezonban, olyan helyet válassz ami kevésbé népszerű és a nyugalomról szól, nem pedig a tömegnyomorról.

9. Jegyvásárlás előre.

Sokan nem tudják de a legtöbb helyre online jegyvásárlási lehetőség is van. Ha nem hagysz minden az utolsó pillanatra, akkor meggyorsíthatod a dolgokat. Légy előre látható és gondoskodj a belépőkről, és nem lesz szükség fölösleges sorban állásra.

10. Ajándékok.

Ahhoz, hogy kis apróságokkal lepd meg a családot, nem mindig az ajándékboltok a legjobb megoldás. Néha jobb ha ellátogatunk a bolhapiacra. Itt sokkal kedvezőbb áron és sokkal érdekesebb tárgyakhoz jutunk hozzá.